Kde kupovať víno, vínotéka verzus E-shop

Kde kupovať víno, vínotéka verzus E-shop

V dobe nepretržitého využívania internetu a sociálnych médií väčšina ľudí skôr uprednostňuje nákupy cez E-shopy. Napokon vôbec sa to nemusí týkať len vína. Eshop je výbornou voľbou, keď presne viete, čo chcete kúpiť.

Pri nákupe vína napíšete názov vinárstva a vína, vložíte do košíka, zaplatíte cez internet banking a za 24hodín, niekedy i skôr, si doma môžete otvoriť objednané víno. Je to rýchle, šetrí to čas a dopravu.

Ľuďom tento spôsob nakupovania vyhovuje, a v niektorých prípadoch aj pri väčšom počte fliaš. Podmienkou je vybrať si naozaj predajcu, ktorý je spoľahlivý, prípadne je na trhu niekoľko rokov s referenciami pre svoje služby. Tak predídete nepríjemnostiam, že buď vám víno nepríde alebo príde úplne niečo iné, čo ste si objednali. Na niektorých E-shopoch je kameňom úrazu vyhľadávanie či neprehľadná orientácia. Najlepšie E-shopy ponúkajú konzultáciu pri výbere on-line so somelierom.

Avšak stále veľa ľudí vyhľadáva osobný kontakt, ten môže prebiehať aj v kontakte s fľašou vína. Áno, z psychologického hľadiska je fyzický priebeh „preberania a výberu“ pre mnohých nenahraditeľný a vzrušujúcejší než kontakt s klávesnicou. Ďalšou výhodou priameho predaja vína je, že vám má kto poradiť s výberom. Ak hľadáte darček pre niekoho a netrúfate si vybrať víno, someliér alebo personál ochotne pomôže. V moderných špecializovaných obchodoch sa dá víno vybrať aj na základe jeho degustácie .

Kamenný obchod ponúkajúci poradenstvo nielen pri jeho výbere ale aj uskladneniu, dobe archivácie či vhodnému výberu jedál je zatiaľ dôležitým miestom najmä pre kúpu investičných či prémiových vín.

Subjektívne vnímanie vína je dôležité pri jeho výbere, to sa nedá nahradiť žiadnym ratingom či marketingom. Navyše priamy kontakt s klientom vedie k vytváraniu vzájomného vzťahu a víno je spoločenský nápoj, súčasť gastronómie a kultúry miest, kde vznikajú.

Na internetovom nakupovaní zákazníci najčastejšie oceňujú rýchlosť dodania, ceny a flexibilitu pri reklamácii. Netreba zabúdať, že víno je živý produkt a spôsob prepravy môže do určitej miery ovplyvniť jeho kvalitu.Pri kupovaní vín treba zadávať objednávku s predstihom. To isté platí pri reklamácii – otvorená fľaša s vínom po mesiaci sa reklamuje ťažko, pretože bude pravdepodobne zoxidované. Cena vína nebýva priamo úmerná s jeho kvalitou, čo využívajú netrpezlivé internetové portály.

vinoteka-wineplanet.jpg

Pri fyzickom nakupovaní priamo v obchode sa najčastejšie požiadavky klientov spájajú s miestom na parkovanie a dostupnosťou. V centre miest sa vyskytujú obchody v štýle darčekových predajní najmä pre turistov. Veľkomestá a svetové metropoly sú na tom lepšie.

V nich existujú predajne s bohatou ponukou vín, podzemným parkovaním a službou zabezpečujúcou naloženie vína rovno do kufra. Preto sa moderné “vinotéky“ sťahujú na okraj miest alebo sú súčasťou nákupných centier s pohodlným prístupom. Najlepší predajcovia vín majú svoje vlastné logistické vybavenie s čo najšetrnejším spôsobom prepravy.

Vínotéka WinePlanet

Vínotéka WinePlanet je najväčšou predajňou vína v Bratislave. Ponúka širokú ponuku slovenských i zahraničných vín, na jednom mieste nájdete viac ako 1 300 druhov vína z celého sveta.

Okrem vína si prídu na svoje aj milovníci kvalitných značiek ušľachtilých destilátov. Je skvelým miestom pre zodpovedný výber vín aj s možnosťou jeho ochutnania. E-shop Wineplanet je prehľadný a intuitívny. Ponúka množstvo informácii spojených s vínom či gastronómiou. Okrem nákupu sa vždy dozviete niečo nové na našom blogu či o udalostiach na tému víno, ktoré pripravujeme.

vinoteka-bratislava.jpg