Page 72 - Taste&Enjoy-Leto-2019
P. 72
TRENDS
ČÍM DRAHŠIE VÍNO
A ŤAŽŠIA FĽAŠA, TÝM LEPŠIE
Trhák všade na svete. V západnej Európe
No. 1, ale naše finančné možnosti
„vytiahli“ tento šláger na trojku. Cena
môže naznačovať kvalitu, ale do nej
vstupujú aj ďalšie faktory ako marketing
alebo bodové hodnotenie. A to sú
ekvivalenty, ktoré vôbec nezvyšujú kvalitu
vína, ale jeho predaj. Preto každý dobrý
someliér alebo obchodník s vínom
má v zásobe veľa excelentných vín
za babku. Na Slovensku vstupuje do hry
aj ťažká a pekná fľaša. Povedz mi, aké
víno piješ, a ja ti poviem, kto si: podľa
J. Robinsona – obeť marketingu. Aké
jednoduché.
ČERVENÉ VÍNO
SA NECHLADÍ
BIO JE LEN MARKETING
Všetky vína sa chladia. Neexistuje
víno, ktoré by mal dostať zákazník Otrepaná fráza, ktorá by pred pár rokmi
na stôl nevychladené. A už v žiadnom atakovala stupeň víťazov. Našťastie sa
prípade nie ohriate. Jediná výnimka pomaly prepadá aj vďaka stúpajúcemu
je medovina a saké. Červené vína by počtu ambicióznych vinárstiev
mali mať teplotu približne 18 °C, čo sa produkujúcich vína v tomto tanečnom
v bežných podmienkach dá dosiahnuť rytme. Dnes je preukázané, že tieto
len schladením. Nad 20 °C sa z vína vína naozaj profitujú z rezkej chuti
uvoľňujú prchavé látky, ktoré dokážu víno s množstvom jemných, ale prirodzenejších
negatívne ovplyvniť a v tomto prípade odtieňov, ktoré nepotláča technologický
aj pôžitok z neho. Ľahšie červené vína prístup. Žiaľ, niektoré vína sa stávajú
s moderovanými tanínmi a ovocným prehliadkou certifikátov pre ľudí, ktorí
prejavom si vyžadujú teplotu 14 až 16 °C. sa ráno zobudili ako vegáni, ale večer si
Ktovie, možno aj preto sa pijú červené ľahnú do postele s prikrývkou vyrobenou
v zahraničí počas celého roku. z ovčej vlny.
70 | 2/2019 WWW.TASTEANDENJOY.SK